Blog | Ana Sayfa
 

27 Mayıs 2010 Perşembe

Bejan Matur ve Haydar Ergülen'le Şiirin Dili


Bejan Matur ve Haydar Ergülen "Şiirin Dili" üzerine gerçekleştirecekleri söyleşi için merkezimize geldiler. Merkezimizi ve etkinliklerimizi anlattık. Merkezimizin mimarisi gelen tüm konuklarımızın olduğu gibi şairlerimizin de beğenisini kazandı.

Öyle güzel bir söyleşi gerçekleşti ki, iki şairimize de teşekkür etmeliyiz. Birbirlerine sorular sorarak, yorumlar yaparak devam ettikleri söyleşi sonunda dinleyiclerden de sorular aldılar. Söyleşiden bazı notları sizlerle paylaşıyor, şiir gibi bir hayat diliyoruz.

Bejan Matur ve Haydar Ergülen'le Şiirin Dili from Zeytinburnu KSM on Vimeo.



Bejan Matur: Benim şiirim biraz kederdir. Şiir beni iyileştiren bir şey. Yazmasam delirirdim diyebiliyorum. Şiirsiz bir hayat çok çorak olurdu.

Haydar Ergülen: Sinemada da şiiri bir imge olarak görürüz. Semih Kaplanoğlu filmleri böyledir mesela. Şiir içimize doğar, biz şiirin içine. Şiirin seslenişini ilk defa cem törenlerinde duydum. O zamanlar bu sese kulak vermedim ama sonraki yıllarda bu sese kayıtsız kalamadım.

Bazı şairlerin hayatlarında trajediler olsa da bu şiirlerine yansımaz. Cemal Süreyya mesela. Dersim'den Bilecik'e sürülür ailesi ile. Ama trajediyi şiirleirne göremeyiz. Çünkü O, popüler olmayı çok istiyordu. Rejimin ve yasakların yazık ettiği insanlardan biridir.

Bejan Matur: Sanatı çok güzel günler bekliyor. Ben umutluyum.

Haydar Ergülen: Türkçe yazan Kürt şairlerin sayısındaki artışı nasıl değerlendiriyorsun Bejan?

Bejan Matur: Şiir kendini yazdırır. Hangi dilde gelirse bana o dilde yazıyorum. Kültür transferi yaptığıma ve böylece Türkçe şiirde yeni bir renk oluşturduğuma inanıyorum.

Haydar Ergülen: Şiir bir annelik sanatıdır. Şiirin kökeninde bir dişilik olduğunu düşünürüm. Annemin yerine şiir yazıyorum gibi geliyor. Şiirde bir anne eli, anne şefaketi var gibi.

Haydar Ergülen: Kadın şair olur mu tartışmaları var..

Bejan Matur: Kadın şair olur mu? Elbette olur. Tarihe düşen kadın şair sayısı az olsa da kadın şair olur. Ben evdeki kadının erkekten daha fazla kültürü koruduğunu düşünüyorum. Kadınların aynı zamanda dili aktaranlar olduğuna da inanıyorum.

Etiketler: ,

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

 
Başkanın Mesajı
 

Zeytinburnu Belediye Başkanı Murat AYDIN
 
Güncel Yazılar
   
Arşiv